Till minne av Märta

Sjöströmsalen - Artisten

ons 18:00
Fri entré

Minneskonsert för Märta Schéle.
Medverkande: Helena Ek, Mia Edvardson, Monica Danielson, Per Sjögren, Klarakvartetten, Per Hovensjö, Gunnar Lindgren, Magnus Ricklund samt studenter vid Högskolan för scen och musik.

På årsdagen av sångerskan Märta Schéles bortgång ges i samarbete med Högskolan för scen och musik en minneskonsert. Märta var under många år en synnerligen engagerad och aktiv medlem av kammarmusikföreningens styrelse och några år dess ordförande. Med sin nyfikenhet och sitt öppna sinne kom hon att betyda mycket för den nutida musikscenens framväxt i Göteborg. Märta var professor vid dåvarande Musikhögskolan i Göteborg, och dessutom ledamot av Kungliga Musikaliska Akademien. Hon tilldelades Litteris et Artibus och flera andra utmärkelser under sin långa och framgångsrika karriär.

Medverkar gör Helena Ek, Mia Edvardson, Monica Danielson, Per Sjögren, Klarakvartetten, Per Hovensjö, Gunnar Lindgren, Magnus Ricklund samt studenter vid Högskolan för scen och musik.

Sjöströmsalen - Artisten
Fågelsången 1