Om föreningen

Sedan starten år 2000 har Göteborgs Kammarmusikförening erbjudit fantastiska artister och underbar musik, från äldre skatter ur vårt nästan gränslösa kulturarv till nya, blivande klassiska favoriter. Varje år ges 7-8 konserter.

Ambitionen är att locka såväl vana kammarmusikälskare som att fånga in nya lyssnare till våra konserter, samt vara en levande mötesplats för både musiker och publik där vi tillsammans kan dela våra upplevelser av kammarmusikens magi.

Göteborgs Kammarmusikförening stöds av Statens kulturråd genom Kammarmusikförbundet, Olof och Caroline Wijks utdelningsfond, Högskolan för scen och musik vid Göteborgs Universitet, Göteborgs Kulturnämnd, Förvaltningen för Kulturutveckling, Göteborgs Internationella Orgelakademi och Älvsborgs kyrka.

Föreningens styrelse
säsongen 2022/2023