Kammarmusikfest med Amandatrion

Älvsborgs kyrka

sön 19:00
Fri entré

Amandatrion föddes när musikerna och vännerna Cecilia Zilliacus, Bengt Fors-berg och Kati Raitinen fick möjlighet att spela Amanda Maiers nyupptäckta piano-trio 2017. De tre namnkunniga kammarmusikerna delar en aldrig sinande nyfikenhet på oupptäckt musik, ny som gammal. Samtliga medlemmar i trion är välkända i sin egen rätt: Cecilia som solist och professor på Kungl. Musikhögskolan. Bengt för sin pianistiska gärning i alla former, inte minst samarbetet med Anne Sofie von Otter samt som konstnärlig ledare för kammarmusiken i Allhelgonakyrkan i Stocholm; Kati som solocellist i Kungl. Hovkapellet samt som aktiv kammarmusiker. Denna oktobersöndag firas kammarmusikfest med gratis entré. Till konserten kl 19 får vi lyssna till pianotrios av Marcelle Manziarly och Ludwig van Beethoven.

Kl 16:30 ger samma musiker ett duoprogram, följt av fika och samtal med musikerna kl 17.30.

Ta med en vän och kom!

Om du inte har möjlighet att lyssna på plats, går det bra att ta del av live-streamen. Klicka på en av länkarna nedan på utsatt tid:

GIOA Quarantine Concert – Älvsborg’s Church – Sunday, Oct 3, 19:00 (GMT+2) – Amandatrion

Facebook: https://fb.me/e/KuapSabP

YouTube: https://youtu.be/17eYttCZXJ4