Stenhammarjubileum del 2 – Beethoven vs Stenhammar

Magnus Haglund, författare/journalist

Helena Ha-Young Sul, piano

Essä-konsert: Magnus Haglund och Helena Ha-Young Sul, Stenhammarsalen kl 18:00
Tillsammans med Wilhelm Stenhammar-sällskapet bjuder vi in till en extralyxig kväll med temat “Beethoven vs Stenhammar”, där Magnus Haglund talar om Stenhammars relation till Beethovens musik, ackompanjerad av Helena Ha-Young Suls pianotoner. Denna så kallade ”essä-konsert” i Stenhammarsalen är öppen för alla. Medlemspris gäller för medlemmar i både Göteborgs kammarmusikförening och Wilhelm Stenhammar-sällskapet.

Jubileumssittning, Vasakyrkans församlingshem kl 20.00:
Direkt efter Essä-konserten bjuder vi in till ”Jubileumssittning” för medlemmarna i Göteborgs kammarmusikförening och Wilhelm Stenhammar-sällskapet, i Vasakyrkans församlingshem. Det blir lite som ett 150-årskalas, med mat (från havet utanför Björkö), mingel och dryck, lite tal och utmärkelser och säkert mycket trevligt! Passa på att mingla med musiker, musikforskare, släkt och bara vanliga musikälskare.
Pris: 250 kr per person inkl. kaffe och kaka. Vin till maten kan köpas på plats. Det finns vegetariskt/veganskt alternativ, men vi behöver få anmälan om detta till info@goteborgskammarmusikforening.se.
Observera att sista anmälningsdagen till jubileumssittningen är 5 november!

För att kunna delta behöver du vara medlem i någon av våra föreningar. Passa på att bli medlem i Göteborgs kammarmusikförening med en gång, instruktioner finns på fliken ”Bli medlem”, eller genom att välja alternativet för konsert och medlemsskap på biljettbokningslänken.

Magnus Haglund. Foto: Peter Claesson
Helena Ha-Young Sul