Kammarmusikfest med Amandatrion

sön 16:30
Fri entré

Även konsert kl 19:00. Fri entré

Amandatrion föddes när musikerna och vännerna Cecilia Zilliacus, Bengt Forsberg och Kati Raitinen fick möjlighet att spela Amanda Maiers nyupptäckta piano-trio 2017. De tre namnkunniga kammarmusikerna delar en aldrig sinande nyfikenhet på oupptäckt musik, ny som gammal. Samtliga medlemmar i trion är välkända i sin egen rätt: Cecilia som solist och professor på Kungl. Musikhögskolan. Bengt för sin pianistiska gärning i alla former, inte minst samarbetet med Anne Sofie von Otter samt som konstnärlig ledare för kammarmusiken i Allhelgonakyrkan i Stocholm; Kati som solocellist i Kungl. Hovkapellet samt som aktiv kammarmusiker. Denna oktobersöndag firas kammarmusikfest med gratis entré.
Till konserten kl 16.30 spelas bland annat en cellosonat av Henriette Bosman och en violinsonat av Harald Fryklöf. Efteråt, kl 17.30, blir det fika och samtal med musikerna. Kl 19 ger samma fina musiker en triokonsert. Ta med en vän och kom!

Älvsborgs kyrka
Hagens Kapellväg 6